Månedens innovatør: Katarina Sjöblom
Innovasjon:Refleksdusk Firefly
 

Innovatør og gründer Katarina Sjöblom har med sitt reflekterende tilbehør fått innovasjonen til å trende, og har et håp om at flere vil begynne å bruke refleks. Refleksdusken hennes er ment som et supplement til de andre refleksene, og er en stilig detalj som man kan feste på vesken.

 

Katarina vokste opp i Stockholm, men New York var hjemmet hennes i 13 år.

 

«Jeg studerte moteproduksjon og jobbet deretter som konsulent i New York. Å skape og designe har alltid vært morsomt, og det er noe jeg elsker å gjøre, sier Katarina.»

 

Under Katarinas fødselspermisjon møter hun illustratøren Carin Ahlberg Giddings. De blir gode venner og bestemmer seg for å utvikle reflekser for barn.

 

«Dette var vel rundt 2007. Vi så at ungene i New York ikke brukte refleks, og vi ville endre normen ved å gjøre refleks kult og trendy.»

 

I dag har Katarina sitt firma Firefly Reflectors og har blant annet utviklet en dusk med refleks. Men det er takket være hennes erfaring fra barnereflekser at hun våget å ta steget og starte en egen bedrift.

 

«Jeg skjønte at det ikke bare var menneskene i New York som ikke brukte refleks. I Sverige var vi også uforsiktige.»

 

Dette ble utgangspunktet for refleksdusken, et stilig tilbehør som du fester på vesken.

 

«Jeg opplevde at voksne og tenåringer var bekymret for at refleksen skulle ødelegge antrekket deres. Derfor er refleksdusken perfekt, da den er diskré og bedre enn ingen refleks i det hele tatt. Tilbehøret er et supplement til vanlige reflekser, men det viktigste er at du har noe som gjør at du synes i mørket.»

«Jeg er heldig som har Nancy»

 

Refleksdusken er produsert i Kina, på samme fabrikk der barnerefleksene produseres.

 

«Jeg har besøkt fabrikken og har nær kontakt med en kvinne som heter Nancy. Det føles veldig personlig, og jeg er heldig som har Nancy tilgjengelig til å hjelpe meg med mine spesifikke ønsker. Jeg er en perfeksjonist, men hun holder ut med meg likevel.»

 

Katarina forteller at den største forskjellen mellom barnerefleksene og refleksdusken er materialet.

 

«Jeg ønsket at refleksdusken skulle føles luksuriøs, og at det veganske skinnet skulle være eksklusivt og mer attraktivt for unge og voksne. Den reflekterende dusken er tilgjengelig i flere farger og Katarina leter stadig etter nye design og farger til den.»

 

«Dusken i grå er bestselger, den føles veldig svensk, ler Katarina.»

 

Katarina innrømmer at innovasjonen hennes ikke lenger er unik. I dag finnes det flere lignende produkter.

 

«Det er viktig å oppdatere seg hele tiden fordi produktene mine ofte blir kopiert. Å produsere reflekser med nye farger og modeller betyr at de forblir unike. Men det er gøy at jeg var den første med refleksdusken og at det var min idé fra begynnelsen.»

 

«Jeg ble overrasket iver at refleksdusken ble så populær».

 

Selv om Katarinas innovasjon hadde en tydelig målgruppe, ble hun likevel overrasket da den ble mottatt på markedet.

 

«Jeg ble overrasket over at refleksjonsdusken ble så populær. Folk ble genuint glade, og ville nå begynne å bruke refleks. Det er veldig hyggelig å høre.»


Refleksdusken er et sesongprodukt og salget øker i løpet av høsten, og går så ned i februar. Men Katarina holder seg opptatt hele året.

 

«Jeg har nettbutikken min og fysisk butikk der jeg selvfølgelig selger refleksene, men også klær, interiør og andre småting.»

Månedens innovatør:Katarina Sjöblom
Innovasjon:Refleksdusk Firefly
 

Innovatør og gründer Katarina Sjöblom har med sitt reflekterende tilbehør fått innovasjonen til å trende, og har et håp om at flere vil begynne å bruke refleks. Refleksdusken hennes er ment som et supplement til de andre refleksene, og er en stilig detalj som man kan feste på vesken.

 

Katarina vokste opp i Stockholm, men New York var hjemmet hennes i 13 år.

 

«Jeg studerte moteproduksjon og jobbet deretter som konsulent i New York. Å skape og designe har alltid vært morsomt, og det er noe jeg elsker å gjøre, sier Katarina.»

 

Under Katarinas fødselspermisjon møter hun illustratøren Carin Ahlberg Giddings. De blir gode venner og bestemmer seg for å utvikle reflekser for barn.

 

«Dette var vel rundt 2007. Vi så at ungene i New York ikke brukte refleks, og vi ville endre normen ved å gjøre refleks kult og trendy.»

 

I dag har Katarina sitt firma Firefly Reflectors og har blant annet utviklet en dusk med refleks. Men det er takket være hennes erfaring fra barnereflekser at hun våget å ta steget og starte en egen bedrift.

 

«Jeg skjønte at det ikke bare var menneskene i New York som ikke brukte refleks. I Sverige var vi også uforsiktige.»

 

Dette ble utgangspunktet for refleksdusken, et stilig tilbehør som du fester på vesken.

 

«Jeg opplevde at voksne og tenåringer var bekymret for at refleksen skulle ødelegge antrekket deres. Derfor er refleksdusken perfekt, da den er diskré og bedre enn ingen refleks i det hele tatt. Tilbehøret er et supplement til vanlige reflekser, men det viktigste er at du har noe som gjør at du synes i mørket.»



«Jeg er heldig som har Nancy»

 

Refleksdusken er produsert i Kina, på samme fabrikk der barnerefleksene produseres.

 

«Jeg har besøkt fabrikken og har nær kontakt med en kvinne som heter Nancy. Det føles veldig personlig, og jeg er heldig som har Nancy tilgjengelig til å hjelpe meg med mine spesifikke ønsker. Jeg er en perfeksjonist, men hun holder ut med meg likevel.»

 

Katarina forteller at den største forskjellen mellom barnerefleksene og refleksdusken er materialet.

 

«Jeg ønsket at refleksdusken skulle føles luksuriøs, og at det veganske skinnet skulle være eksklusivt og mer attraktivt for unge og voksne. Den reflekterende dusken er tilgjengelig i flere farger og Katarina leter stadig etter nye design og farger til den.»

 

«Dusken i grå er bestselger, den føles veldig svensk, ler Katarina.»

 

Katarina innrømmer at innovasjonen hennes ikke lenger er unik. I dag finnes det flere lignende produkter.

 

«Det er viktig å oppdatere seg hele tiden fordi produktene mine ofte blir kopiert. Å produsere reflekser med nye farger og modeller betyr at de forblir unike. Men det er gøy at jeg var den første med refleksdusken og at det var min idé fra begynnelsen.»

 

«Jeg ble overrasket iver at refleksdusken ble så populær».

 

Selv om Katarinas innovasjon hadde en tydelig målgruppe, ble hun likevel overrasket da den ble mottatt på markedet.

 

«Jeg ble overrasket over at refleksjonsdusken ble så populær. Folk ble genuint glade, og ville nå begynne å bruke refleks. Det er veldig hyggelig å høre.»


Refleksdusken er et sesongprodukt og salget øker i løpet av høsten, og går så ned i februar. Men Katarina holder seg opptatt hele året.

 

«Jeg har nettbutikken min og fysisk butikk der jeg selvfølgelig selger refleksene, men også klær, interiør og andre småting.»


Nevnte produkter

Katarina Sjöblom Katarina Sjöblom
Elegant dusk i mykt refleksmateriale
kr 165
KjøpInfo

Se flere innlegg

Hanna Dahl
Hanna Dahl
Sarah & Sofie Hellström
Sarah & Sofie Hellström
Tage Norén
Tage Norén
Ola Särén
Ola Särén
Jörgen & Majvor Johansson
Jörgen & Majvor Johansson
Klara Alwert Lövberg
Klara Alwert Lövberg
Logg inn
Velg land